Særlige dage

Fødselsdag
Fødselsdag er noget ganske særligt for barnet. Vi fejer barnet i vuggestuen, hvor vi tænder lys i vores fødselsdagstog, taler om hvor mange år barnet bliver. Vi synger og hænger fødselsdags tegning op med barnets foto, og hejser flaget på vuggestuens legeplads.

Fastelavn
Vi holder fastelavn med udklædning, sang og vi slår katten af tønden. Det er ikke alle vuggestuebørn som vil klædes ud, og det er helt OK. Hvis barnet har udklædning med hjemmefra så hjælper vi gerne. De voksne er typisk ikke klædt ud, det lille barn kan ofte ikke kan lide at deres kendte voksne, pludselig ser anderledes ud.

Påske
Vi laver påske klip/maling og pynter lidt op. Vi har fælles påskefrokost med børnehaven.

Blomstens dag
Vi holder blomstens dag på en solskinsdag i maj. Bedsteforældre/pårørende er velkommen til at deltage. Hvert barn medbringer en blomst der plantes i vores blomsterkasser. Vi servere kaffe/te, boller og frugt.

Sankt Hans
Vuggestuen deltager i det fælles Sankt Hansbål, som vi har i børnehavens bålhytte.

Sommerfest
Vi holder sommerfest sammen med børnehaven. Vi hygger, snakker og spiser sammen vores medbragte mad.

Motionsdag
Vuggestuen deltager sammen med børnehaven i den fælles motionsdag, der afholdes inden efterårsferien i uge 42. Det kan være at det lille barn sidder med i en klapvogn, andre kan måske deltage fysisk i de små alderssvarende forhindringer/opgaver som der er.

Julen
Vi fejer julen med sang og julepynt. Vi tænder julelys i vores udendørs juletræ. Forældre inviteres til den fælles julehygge/klippe dag som vi har sammen med børnehaven. De voksen fra børnehaven optræder med Juleevangeliet, inden vi alle går på juleferie.

Alle arrangementer annonceres med dato på AULA