Hvem er vi

Velkommen til Børnehuset Kløvergården
Børnehuset Kløvergårdens målsætning er:

I samarbejde med børn, forældre og personale

• at skabe trivsel, anerkendelse, udvikling og læring i et selvstændighedsudviklende miljø.
  • at det enkelte barn gennem leg, opgaver og beskæftigelse, udvikler sig sprogligt, motorisk, intellektuelt og følelsesmæssigt for derigennem, at opnå social forståelse og ansvarlighed overfor hinanden og omgivelserne.
  • at alle udviser respekt for hinandens forskelligheder

Kløvergårdens skilt på husets gavl

Børnehuset Kløvergårdens værdigrundlag:

• Trivsel
    For os betyder trivsel, at børn og voksne oplever glæde og lyst til socialt samvær med hinanden. At engagerede voksne viser interesse og drager omsorg for børn, forældre og for fællesskabet.

• Anerkendelse
    For os betyder anerkendelse, at vi mener børnene er ligeberettigede og har ret til at være en del af fællesskabet.

• Læring og udvikling
    For os betyder læring og udvikling, at barnet får mulighed for at undre sig, forfølge sin nysgerrighed og udvikle sin fantasi.

• At barnet gennem leg både ude og inde, og med alderssvarende krav, oplever og lærer at tage vare på sig selv og hinanden.

Børnehuset Kløvergården er en delvis økologisk ude børnehave. Vi er en del af Område Nord under Kalundborg Kommune.
Du kan læse mere om område Nord, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)
Vi er normeret til 63 børn i alderen 3 – 6 år, men kan rumme op til 79 børn.
Vi er bosiddende i en nedlagt landejendom, hvortil der er lavet en større tilbygning.
Institutionen er opdelt i 2 huse bestående af børn i blandede aldersgrupper. I det nye hus er der plads til 36 børn, og i det gamle hus er der plads til 43 børn. Der er til hvert hus, tilknyttet faste voksne.

Vi har én tønde land jord, at boltre os på. Vores "legeplads" er en stor gammel have, med mange kroge og huleområder, hvor den indbyder til motorisk udfoldelse og udfordringer .
Vi er p.t. 10 fastansatte.

To drenge planter blomster i kæmpe højbed