Særlige dage

Fødselsdag
Når jeres barn har fødselsdag, vil han/hun blive fejret på dagen, med sang, fødselsdagstegning og flaghejsning i børnehaven.
Fødselsdag er noget helt særligt for barnet. Vi hejser sammen med barnet, flaget på vores gårdsplads. Vi synger fødselsdagssang i forbindelse med frokosten, og der er hængt en fødselsdagstegning op af barnet i det hus som barnet høre til i.

Såfremt det er muligt og hvis hele barnets gruppe bliver inviteret, kommer vi gerne hjem til jer og fejre barnets fødselsdag.
Af hensyn til det enkelte barn, må private invitationer ikke hænges op eller deles ud i børnehaven.
Vi vil gerne henstille om, at private børnefødselsdage hvor få udvalgte børn hentes fra børnehaven, ikke finder sted.

Barnet må ikke medbringe noget til at dele ud.
De børn der i ugens løb har haft fødselsdag, vil sammen med en voksen bage kage om fredagen. Barnet skal på denne dag være i børnehaven senest kl. 9.00. Kagen vil blive pyntet med små flag, og de vil være med til at dele kagen ud i vores cafe kl. 14.00.

Fastelavn
Vi klipper pynt og holder fastelavn med børnene i deres grupper. Børnene må godt være udklædt hjemmefra, hvis ikke så hjælper vi gerne med at komme i den medbragte udklædning. Vi slå katten af tønden, synger sange og alle børn får en lille fastelavnsbolle. Vi annoncerer datoen på AULA.

Påske
Børnehaven går i gult, vi klipper påskepynt, og holder en fælles påskefrokost for alle børn.

Blomstens dag
Vi holder blomstens dag en solskinsdag i maj. Her inviteres bedsteforældre/pårørende til at deltage sammen med deres barnebarn. Hvert barn medbringer en blomst, som skal pynte og passes resten af sommeren i vores plantekasser. Der servers kaffe/te, boller og frugt.

Sankt Hans
Vi holder Sankt Hans med bål og sang i vores bålhytte. Vi invitere de lokale dagplejere til at deltage sammen med deres børn.

Sommerfest
Vi holder fælles sommerfest for hele Børnehuset Kløvergården. Vi hygger, snakker og spiser den medbragte mad. Dato annonceres på AULA

Motionsdag
Vi holder motionsdag fredagen før uge 42 med løb, leg og små forhindringer på børnehavens område. Her deltager de børn fra vuggestuen som kan.

Forældresamtaler
I børnehaven afholder vi planlagte forældresamtaler for grupperne i efterår/vinter halvåret. Forældre er altid velkomne til at henvende sig, hvis de har brug for en samtale omkring deres barn. Der vil hænge lister i husene som man kan skrive sig på. Dato annonceres på AULA.

Jul i Børnehuset Kløvergården
I december forbereder og fejrer vi julen. Vi pynter op med julelys, klipper julepynt og synger julesange. Vi holder en klippe/klistre dag med forældrene, hvor vi har forskellige værksteder med klip, juledekorationer, bål, kaffe og æbleskiver. Når tiden sig nærmer, holder vi julefrokost med børnene og de voksne opfører Juleevangeliet for alle børnene, inden vi går på juleferie. Vi laver et særligt program for december, som lægges op på AULA.