Forplejning

I børnehaven skal jeres barn selv medbringe 3 madpakker med tydeligt navn på (formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad), samt en drikkedunk med vand.

Det er forældrenes ansvar dagligt, at vaske drikkedunken af og komme rent vand i. Vi hjælper barnet med at fylde mere vand på i løbet af dagen. Indholdet af barnets madpakker er forældrenes ansvar, hvor vi altid vil gå i dialog med jer, hvis der er behov for justeringer.

Børnehaven står for morgenmaden. Den består typisk af havregrød, havregryn med mælk, knækbrød og grovboller. Der servers mælk til morgenmaden.
Vi inddrager på skift børnene i at dække bord, sætte en stol ved hver madkasse og rydde af efter måltidet.

Vi har jævnligt fælles maddage for hele huset. Det er typisk 2 voksne og en gruppe af børn, der står for måltidet. Dagen bliver annonceret på AULA.
Børn spiser pølser med brød udenfor  To piger spiser pølser med brød, udenfor - med thumbs-up fra den ene pige
Børn sidder med pædagog rundt om bordet, og sidder og spiser