Forældresamarbejde

Forældresamarbejdet
Det er vigtigt for personalet i Børnehuset Kløvergården, at have et godt og åbent samarbejde med forældrene. Der er næsten altid kaffe og te på kanden.

Vi prioriterer at have tid til at tale med forældrene dagligt.
Er der behov for mere end ”garderobe snak” vil vi finde tid til det.
Vi vægter nemlig forældresamarbejde højt.

Forældre til kommende børn, er altid velkommen til at få en rundvisning i vores hus.
Vi opfatter os selv, som vigtige aktører i barnets liv.
Alle børn har en kontaktpædagog, i den tid barnet er hos os.
Det er vigtigt for os, at vi ved dagens begyndelse siger godmorgen til alle, og farvel når dagen slutter.
Som forældre kan man altid henvende sig til en medarbejder, hvis man har brug for en snak. Vigtig information om børn, kommer altid rundt til alle fastansatte via vores interne info bog.

Vi hænger relevante beskeder op på opslagstavlerne i Husene.
På udendørstavlen og i vores dagbog skriver vi dagens informationer, og billeder fra dagen hænges op.

- Meddelelser, der gælder for husene, kommende aktiviteter, nyhedsbreve fra områdebestyrelsen m.v. kan læses på opslagstavlerne og i husets bog.
- Der tilbydes 1 årlig samtale med alle forældre til alle børn i Børnehuset Kløvergården
- Der afholdes 1 årligt fællesmøde i området med valg til områdebestyrelsen.
- Der afholdes et årligt informationsmøde, for forældre til kommende skolebørn.

Børnehavens forældrebestyrelse/aktivitetsudvalg
Børnehuset Kløvergården er i område Nord under Kalundborg Kommune. Her er der en fælles forældrebestyrelse, og hver afdeling er repræsenteret med 1 forældre- og 1 medarbejder repræsentant.

Der er foto af den fælles forældrebestyrelse på børnehavens udendørs opslagstavle, ved smøgen til det gamle hus.

Forældresamtaler
Vi holder opstartssamtaler med nye børn. Alle forældre inviteres til en samtaler når barnet fylder 2 år, samt i forbindelse med overgangen til børnehaven. Her deltager den kommende kontakt pædagog. Forældre er altid velkomne til at henvende sig, hvis de har brug for en samtale omkring deres barns udvikling og trivsel.

Vi ønsker en tæt og åben dialog med alle vores forældre, vi respekterer og anerkender forskelligheder. Vi tilstræber dagligt at kunne fortælle gode historier om barnets ressourcer og lægger ofte dagens foto op elektronisk. Forældre hos os, kan forvente at vi kontakter dem, hvis vi er bekymret for deres barns udvikling og trivsel.

I forbindelse med opstart i vores børnehus, tilbydes alle forældre en samtale efter 1 – 3 mdr.

• I vuggestuen tilbydes alle forældre en samtale i forbindelse med at barnet fylder 2 år, og en samtale i forbindelse med overgang til børnehaven. Her deltager barnets kommende kontakt pædagog fra børnehaven.
  • I børnehaven tilbydes man en årlig samtale. Vi har her fokus på trivsel, læring og udvikling hos barnet.
  • For barnet i vores førskolegruppe vil der være særligt fokus på skolestart og parathed.